بروزرسانی: 22 آذر 1404
صنعت خودروسازی کره شمالی مروری بر تاریخ صنعت خودرو سازی کره شمالی سپند خودرو
صنعت خودروسازی کره شمالی مروری بر تاریخ صنعت خودرو سازی کره شمالی سپند خودرو
در نتیجه، این سامانه یکپارچه، یک مُسکن موقتی بوده و نمی شود هر سال و در بلند مدت با این روش، بازار را کنترل کرد. ما می گوییم روش قیمت گذاری خودرو، باید اصلاح شود و شرکت خودروساز، باید مثل دهه 80 خودشان قیمت فروش را تعیین کنند. هر محدودیتی که از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو اِعمال شود، نهایتاً یک بخش از بازار آزاد را تقویت کرده و نهایتاً باعث می شود قیمت خودرو در بازار آزاد، افزایش پیدا کند.
- قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، نیز در دفاع از کلیات لایحه مذکور اظهار کرد در دو دوره استیضاح وزیر صمت موضوع خودرو پررنگ ترین بحث استیضاح بود و اگر حاکمیت تصمیم درست و قاطع نگیرد، همچنان مشکلات خودرو تکرار می شود.
- در هر حال، سالی که گذشت با فراز و نشیب هایی برای صنعت خودرو همراه بود که توجه به آن و تلاش برای رفع موانع موجود عاملی برای تحقق شعار امسال و ایجاد جهش تولید در این صنعت خواهد شد.
- البته این راهکارها باید به صورت همزمان اتفاق بیفتد زیرا در غیر این صورت غیر اثربخش بوده و سقوط صنعت با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.
- بنابراین ضروری است برای سرمایه گذاری مطمئن در این صنعت، این چالش ها به دقت مورد بررسی قرار گیرند.
در ابتدا او به بازرگانان محلی و توریست های خارجی خودرویی را که بر آن کیلومتر شمار نصب شده بود را اجاره می داد. پس از گذشت یک سال شرکتی به نام ساندرز را تاسیس کرد و با گذشت حدود 10 سال توانست در 56 شهر مختلف صنعت اجاره ماشین را گسترش دهد. در این روش انتظار می رود نمایندگان برای افزایش فروش و حفظ بازار رقابت دست به ابتکار بزنند.
دهه ۶۰: صنعت خودرو به سبک ژاپنی
ماهيت ذاتي صنعت خودروسازي ايجاب مي كند كه در كاهش قيمت تمام شده از طريق بهبود سيستم لجستيكي، سه سطح مد نظر قرار گيرد. بدین علت كه خودروساز از يك طرف همانند هر بنگاه ديگري نيازمند بهبود فعاليت هاي لجستيكي درون بنگاهي است كه اين مسئله به دليل مونتاژ محور بودن خطوط توليد، تعداد بسيار زياد قطعات خودروها و حجم انبارش بالاي آنها، اهميت بسیاری پیدا میکند. از سوي ديگر به دليل سهم برونسپاري بسيار بالا در ساخت قطعات خودروها، خودروساز روابط تنگاتنگي با تامين كنندگان قطعات و مواد اوليه دارد.
طرح ها و پروژه های سال 1397
درست است که افزایش تیراژ باعث کاهش قیمت تمام شده می شود ولی بعید می دانم هر یک از این شرکت های خودروسازی، به تولید یک میلیون دستگاه در سال برسند. چون تولید یک میلیون دستگاه، گردش مالی زیادی می خواهد تا تامین کنندگان قطعات، راضی شوند. به علت زیان انباشته ای که در شرکت های خودرو سازی ایران ایجاد شده، الان فشار اصلی به قطعه سازان وارد می شود، یعنی شرکت های خودروساز، نمی توانند به موقع مطالبه یا حق تامین کنندگان قطعات را بدهند. در حال حاضر تمام شرکت هایی که با خودروسازان اصلی کار می کنند ناگزیر به رعایت حداقل کیفیت هستند زیرا در غیر این صورت خودروساز اجازه همکاری را صادر نخواهد کرد.
۲-سیاستگذاری، مالکیت و مدیریت بنگاه
وی افزود با توجه به دغدغه مندی نمایندگان نسبت به بازار خودرو، دیگر نیازی نیست که دلیل ارائه این لایحه به صورت دو فوریتی را شرح داد. قطعا مجلس تفاوت لندکروز و پژو ۲۰۶ را می داند بنابراین نباید یک نماینده به جای تمام نمایندگان مجلس اظهارنظری کند که مطالبات مردم در این بخش به سخره گرفته شود. با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت لایحه محور بودن مصوبات مجلس لازم است از این طریق خودروهای ارزان و با کیفیت برای پاسخ دادن به مطالبات اقشار کم درآمد را وارد کنیم. در این زمان روابط بین المللی ایران در بهترین شرایط خود (پس از انقلاب) به سر می برد. سهام سه تولیدکننده اصلی خودرو یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در بازار بورس معامله می شدند.